Конкурс проєктів
ЄВРОКЛУБІВ-2025

Мета і завдання реалізації проєктів євроклубів

Метою реалізації проєктів євроклубів є поширення серед учнів та молоді знань і навичок, які сприятимуть формуванню громадянської культури на основі європейських цінностей та принципів.

Завданнями реалізації проєктів Євроклубів є:

  • застосування в матеріалах позашкільної освіти євроклубів інформації про Європейський Союз, використовуючи медійні та просвітницькі продукти проєктів Представництва ЄС в Україні;
  • використання ігрових технологій просвіти серед аудиторії школярів та студентства про цінності, принципи та пріоритетні напрямки європейської політики та співробітництва ЄС з Україною;
  • проведення заходів на поширення здобутих знань і навичок про Європейський Союз серед ширшої молодіжної аудиторії України, проведення партнерських чи мережевих заходів;
  • обмін кращими практиками форматів навчання між євроклубами, сприяння створенню та розвитку нових євроклубів, популяризація діяльності євроклубів в молодіжному русі України;
  • посилення співпраці між євроклубами та іншими мережами ЄС.
Основні напрями реалізації проєктів

Напрями реалізації проєктів євроклубів формуються на основі пріоритетів політики ЄС, відносин Україна-ЄС, діяльності Представництва ЄС в Україні, результатів щорічних зустрічей лідерів євроклубів України. Відповідно, у 2025 році євроклуби можуть подавати на конкурс проєкти за такими напрямами:

Висвітлення тематичних пріоритетів

  • Допомога ЄС Україні для здобуття перемоги у війні, кращі приклади волонтерства, підтримки ЗСУ, допомоги біженцям, тимчасово переміщеним особам тощо.
  • Європейська ідея, європейські цінності та принципи: історія розвитку та практичні підходи до впровадження (активна роль у громаді, права людини, участь молоді у врядуванні тощо).
  • Медіаграмотність: розвиток навичок критичного мислення та стійкості до дезінформації, маніпуляцій та пропаганди.
  • Проведення Тематичних інформаційних днів, що відзначаються європейськими інституціями, з метою привернення до ключових надбань і політик світових демократій та Європейського Союзу (див. Додаток)
  • Захист довкілля, циркулярна економіка, енергозбереження.
  • Цифровізація: розвиток цифрових навичок, безпека та захист прав людини у цифровому середовищі.

Розвиток мережі євроклубів, а саме: підготовка навчальних та методичних матеріалів, майстер-класів, тренінгів, стратегічних ігор тощо. Проєктні пропозиції за цим напрямом можуть подавати євроклуби, які співпрацюють з Представництвом ЄС в Україні не менше 5 років (попередня реалізація проєктів Представництва ЄС в Україні, участь у мережевих заходах). При цьому вони мають залучити до проєкту мінімум 3 євроклуби, які ще не отримували підтримку Представництва ЄС в Україні. Конкретні заходи щодо розвитку мережі євроклубів також повинні координуватися з проєктом "Інформаційна підтримка мереж ЄС в Україні".

У лютому-березні 2025 року буде проведено низку вебінарів для переможців Конкурсу проєктів. Знання та навички, що будуть передані в рамках цих вебінарів, мають бути обов’язково застосовані в рамках реалізації проєктів євроклубів.


Види діяльності (орієнтовний перелік)

1. Освітні та інтерактивні активності
Мета: Поглиблення знань про ЄС через освітні формати та ігрові підходи.

  • Проведення лекцій, відкритих уроків, міні-курсів про структуру та діяльність ЄС.
  • Інтелектуальні ігри: квізи, дебати, квести, конкурси, брейн-ринги, настільні ігри.
  • Онлайн та офлайн тренінги, воркшопи, вебінари, тематичні уроки, презентації та дискусії.
  • Організація дебатів на тему європейських стандартів у різних сферах.
  • Проведення днів Євроквізу.
  • Проведення відкритих уроків чи серій міні-курсів про структуру та функції ЄС.
  • Проведення гейміфікованих заходів, наприклад, симуляцій Європейського парламенту або роботи інших європейських інституцій.

2. Культурні та творчі ініціативи
Мета: Поширення європейських цінностей через культуру та креативність.

  • Конкурси відео/фото/есе/малюнків/блогів на теми європейської інтеграції.
  • Фотовиставки та Кінопокази з обговореннями європейського кіно.
  • Творчі марафони для просування європейських цінностей та ідей.
  • Інтелектуальні марафони креативності (з ідеями для вирішення актуальних проблем ЄС).
  • Обмін культурними традиціями між євроклубами різних регіонів.
  • Створення спільних медіапроєктів між євроклубами (наприклад, онлайн-журналів).
  • Запуск медіаактивностей: подкасти, блоги, сторітелінги в соціальних мережах євроклубів на теми європейської інтеграції.
  • Розробка інформаційних буклетів, календарів чи інших матеріалів для шкіл та громад.

3. Публічні заходи та кампанії
Мета: Залучення громадськості до тематики євроінтеграції.

  • Флешмоби, присвячені темам європейських цінностей та інтеграції.
  • Квести на європейську тематику в громадських просторах.
  • Інформаційні кампанії у формі виставок чи інтерактивних стендів.
  • Організація та участь у великих заходів («Європейські дні», форуми).
  • Спортивні марафони або змагання під європейськими гаслами.
  • Організація тематичних велопробігів (наприклад, «Європейський велодень»).
  • Проведення заходів у співпраці з місцевими громадами та органами влади.

4. Проведення "Тематичних днів" в навчальних закладах та просторах, що може охоплювати набір активностей: лекції, конкурси, виставки чи інші заходи в рамках визначеної дати.
Наприклад:

  • День європейських мов: проведення конкурсів з перекладу, мовні вікторини.
  • День захисту довкілля в ЄС: еко-ініціативи, інтерактивні тренінги з конкурсами.

5. Співпраця та обмін досвідом
Мета: Розвиток партнерства між євроклубами та іншими мережами ЄС.

  • Обміни між євроклубами різних регіонів.
  • Наставництво від старших євроклубів для новостворених.
  • Проведення «світових кафе» для обговорення ідей розвитку.
  • Інтерв'ю та сторітеллінг з експертами, бізнесменами, громадськими діячами, які працюють у сфері євроінтеграції.
  • Створення історій успіху про вплив європейських програм на розвиток місцевих громад.
  • Розвиток новостворених євроклубів через наставництво від більш досвідчених євроклубів.

Проєкти повинні включати декілька видів діяльності.

Як подати проєктну заявку:
  • Заявки подають координатори євроклубів, зареєстровані в мережі Представництва ЄС в Україні зареєстровані на сайті.
  • Заповнити он-лайн заявку з описом проєкту до 1 лютого 2025 року. У заявці необхідно чітко вказати, яку роль в проєкті відіграють партнери та які спільні заходи планується провести.

Кожен зареєстрований євроклуб може подати на Конкурс необмежену кількість пропозицій. Проєкти переможці мають бути втілені протягом березня – листопада 2025 року.

Обов'язкові умови реалізації проєктів
  • Медіа-активність: діяльність в рамках проєкту, проведені заходи мають бути обов'язково висвітлені у соціальних мережах (Facebook – обов'язково, інші мережі – на вибір координатора проєкту) та на сайті Euroquiz.org.ua. Немає потреби готувати звіт про результати проєкту, якщо вся діяльність та результати були належно висвітлені у соціальних мережах. Крім того, наявність попередніх публікацій у місцевих ЗМІ є додатковою перевагою при розгляді проєктних заявок.
  • Під час основних заходів в рамках проєкту, у постах в соціальних мережах, повідомленнях для ЗМІ необхідно обов'язково згадувати про підтримку з боку Представництва ЄС в Україні.
  • Необхідно завчасно (бажано як мінімум за 2 тижні) повідомляти організаторів Конкурсу про заплановані публічні заходи (в т.ч. онлайн) в рамках проєктів євроклубів, для того, щоб ці заходи були належно висвітлені у соціальних мережах, або у них могли взяти участь експерти Представництва ЄС в Україні.
  • Якщо в рамках проєкту передбачається підготовка інформаційних матеріалів для поширення, їх дизайн необхідно буде узгодити із організаторами Конкурсу.
  • Оформлення програм заходів, презентацій, інших візуальних елементів із використанням логотипів Представництва ЄС (будуть надіслані організаторам окремо).
  • Залучення якомога більше представників інших Мереж ЄС в Україні (Інформаційні центри ЄС, Посли Європейської Молоді, бібліотеки для дітей та юнацтва, Team Europe Ukraine, випускники College of Europe, Erasmus, EU Study Days) є додатковою перевагою при визначенні переможців Конкурсу.

Координатори відібраних проєктів отримують усі необхідні отримують шаблони, графіку, а також пройдуть окремий тренінг щодо медіа-висвітлення.

Критерії відбору найкращих проєктів:
  • Відповідність тематиці Конкурсу та запропонованих видів діяльності.
  • Участь у реалізації проєкту не менше 3 євроклубів.
  • Цінність та актуальність ідеї проєкту.
  • Кількість та різноманіття цільової аудиторії.
  • Медіа-активність у ФБ з тегами Представництва ЄС.
  • Залучення інших Мереж ЄС до реалізації проєкту.
Етапи реалізації проєктів Євроклубів:
  • До 1 лютого 2025 року – подача проєктів на Конкурс у формі он-лайн заявки.
  • До 15 лютого 2025 року – відбір найкращих проєктів.
  • До 15 листопада 2025 року – реалізація проєктів-переможців.