Євроклуб - це неформальне об'єднання молоді на чолі з Координатором, спрямоване на поширення європейських цінностей, що реалізує себе в позакласній діяльності.
Євроклубівці (учасники євроклубу) - це група молоді, яка ініціює і реалізує проєвропейські проєкти. У такий спосіб школярі та студенти більше дізнаються про Європейський Союз та євроінтеграційні процеси в Україні.
Координатором євроклубу є викладач навчального закладу чи бібліотекар.
Євроклуби працюють як неформальні об’єднання при середніх школах, університетах, бібліотеках, молодіжних та дитячих громадських організаціях та серед молоді, яка працює. Проте певну їх частину Координатори реєструють згідно з українським законодавством як громадські організації. Реєстрація юридичної особи – це скоріше виключення, ніж правило.
Євроклуби створюють у тих закладах, де працюють найбільш активні і цілеспрямовані вчителі, викладачі і бібліотекарі, що володіють знаннями про Європейський Союз та його цінності. Життєвий цикл євроклубу залежить переважно від такого лідера – Координатора, який активізує позашкільну діяльність молоді й створює професійний та актуальний контент про ЄС.
Діяльність євроклубів - це позашкільна діяльність, під час якої школярі та студентська молодь знайомляться із європейськими цінностями, історією та засадами функціонування Європейського Союзу, формують та розвивають розуміння важливості європейської інтеграції нашої країни, налагоджують зв’язки з європейськими молодіжними ініціативами, створюють власні просвітницькі проєкти та беруть участь у різноманітних національних та міжнародних проєктах.
Перші євроклуби в Україні утворилися в 1995 році. Сьогодні ця мережа ЄС налічує близько 350 євроклубів по всій країні.
В державах-членах Європейського Союзу та країнах-кандидатах такі євроклуби відігравали роль одного з важливих джерел інформації та поширення спільних європейських цінностей серед молоді.
Сьогодні євроклуби найчастіше утворюються у школах та рідше в бібліотеках, інститутах чи університетах.
Онлайн-платформа, де реєструються євроклуби й де можна знайти їх адреси та контакти, – це сайт Euroquiz Представництва Європейського Союзу в Україні: https://euroquiz.org.ua/network-eu/contacts
Створення євроклубу ініціює Координатор, що володіє базовими знаннями про ЄС.
Щоб створити євроклуб при навчальному закладі чи бібліотеці Вам, як лідеру, достатньо:
1. Заручитись підтримкою адміністрації (керівника навчального закладу чи бібліотеки);
2. Зібрати групу зацікавленої молоді й домовитись про назву євроклубу, його цілі та діяльність впродовж визначеного проміжку часу;
3. Створити власну ФБ-сторінку, інформувати на ній про заснування євроклубу та анонсувати про перший захід.
4. Ініціювати, провести та висвітлити у ФБ перший захід новоствореного євроклубу (це може бути: вікторина, квест, круглий стіл, флешмоб (див. перелік рекомендованих активностей);
5. Отримати відгуки від двох Координаторів євроклубів (пости на ФБ-сторінках їх євроклубів або коментарі під постом новоствореного євроклубу);
6. Зареєструватись на сайті «Євроквіз» Представництва ЄС в Україні як Координатор від євроклубу: https://euroquiz.org.ua/network-eu/register
Авторизація Вас, як Координатора мережі (Координатора Євроклубу), може тривати декілька днів. Адміністратор сайту за цей час має перевірити внесені дані про Вас та Ваш євроклуб і надати відповідний доступ до адмінчастини сайту.
1. Координатор євроклубу отримує доступ до адміністративної частини сайту “Євроквіз” Представництва ЄС, і може пропонувати свої новини до розділів «Новини» та «Блоги» про діяльність євроклубу, у такий спосіб розширюючи свою аудиторію.
2. Координаторів євроклубів регулярно запрошують на вебінари, тренінги, семінари та інші освітні заходи від Представництва ЄС.
3. Координатори євроклубів можуть брати участь у конкурсах проєктів, оголошених Представництвом ЄС для євроклубів України та отримувати додаткове фінансування для реалізації проєктів-переможців
4. Щоб урізноманітнити навчальний процес, Координатори можуть використовувати в своїй роботі з молоддю створені Представництвом ЄС інтелектуальні ігри: гру Євроквіз https://euroquiz.org.ua/euroquiz, яка щорічно оновлюється та триває протягом одного навчального циклу (один рік), і тематичні мініквізи, що тривають впродовж місяця та дозволяють розширити знання молоді з певної тематики (права людини, архітектура, екологія, історія ЄС, географія ЄС тощо).
5. Додатковою опцією для активізації позашкільної освіти є можливість створити свій власний Quiz – «Team Quiz».
6. Євроклуб, який зареєстрований на сайті Представництва ЄС «Євроквіз», може отримувати літературу та сувенірну продукцію для своїх конкурсів, проєктів чи позашкільної просвіти, направивши письмовий запит на електронну скриньку: ask@euroquiz.org.ua
7. Активні Координатори Євроклубів можуть брати участь у щорічних Форумах для мереж ЄС від Представництва ЄС в Україні.
1. Учасники євроклубу першими дізнаються про актуальні конкурси Представництва ЄС, що спрямовані на молодіжну аудиторію.
2. Учасники євроклубів отримують чудові сувеніри від ЄС за успішне проходження квізів чи конкурсів, оголошених Представництвом ЄС в Україні.
3. Учасники євроклубів набувають досвіду з організації інформаційних кампаній, поширюючи знання про євроінтеграційні процеси та засади функціонування Європейського Союзу.
4. У євроклубівців формуються лідерські навички, вміння приймати відповідальні рішення. Загалом відбувається підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі.
Такі форми роботи допомагають залучити нових творчих людей до роботи в євроклубі та бути впливовим об’єднанням у своєму регіоні.
1. Місцеві/регіональні/всеукраїнські молодіжні практичні семінари й конференції.
2. Флешмоби, челенджі, квести, круглі столи, зустрічі;
3. Виставки (фотографій, малюнків, плакатів);
4. Видання інформаційних матеріалів (стінгазет, європейських куточків у класах і бібліотеках) на теми, пов’язані з Європою та Європейським Союзом;
5. Тренінгові заняття і рольові ігри;
6. Літературні та мистецькі вечори, на яких учасники знайомляться із творчою спадщиною відомих європейських авторів;
7. Інформаційні кампанії, спрямовані на місцеву громадськість (зустрічі, лекції, вистави, вікторини);
8. Молодіжні обміни з національними та європейськими партнерами;
9. Конкурси (на кращу статтю про ЄС, найкращий малюнок, найкраще наукове дослідження);
10. Робота з молодшими членами (дітьми з початкових та середніх шкіл).
Якісний та цікавий контент
1. Інтелектуальна онлайн-вікторина Euroquiz, яка щороку оновлюється на сайті «Євроквіз» Представництва ЄС в Україні.
2. Просвітницька література від Представництва ЄС. Навчальні заклади та бібліотеки отримують брошури та методичні матеріали про ЄС.
3. FB Euroquiz, на якому кожні 2-3 дні, поєднується «веселий» та «серйозний» зміст політики, економіки, історії, способу життя, культури, спорту тощо. Весь цей контент об'єднаний актуальними темами ЄС та європейської інтеграції України.
Винагороди за активну участь євроклубівців
1. Сувенірна продукція від Представництва ЄС (за участь в інтелектуальних іграх Представництва ЄС та власних проєктах, організованих Координатором).
2. Сертифікати про успішне проходження вікторини Євроквіз.
3. Участь у щорічному форумі для мереж ЄС.
Професійне зростання
1. Участь у тренінгах від Представництва ЄС.
Для генерації й обміну ідеями та контентом пропонуємо використовувати додаткові інструменти:
1. Додаткова опція сайту «Євроквіз» дає можливість самостійно створювати унікальні онлайн-вікторини Координаторам на правах адміністраторів в адмінчастині сайту.
2. Пропонуємо ділитися привабливими історіями та візуальним контентом ваших клубів на сайті мереж ЄС в розділі «Новини» та «Блоги».
3. Надаємо можливість публікувати відео на каналах Євроквіз (Euroquiz) Youtube.
4. Заохочуємо мережі ЄС ефективно брати участь у спільній проєктній діяльності.
5. На початковій стадії готуємо та поширюємо настанови для всіх мереж щодо діяльності ЗМІ / СММ, щоб забезпечити узгоджений підхід у висвітленні подій та заходів, організованих мережами.
6. Заохочуємо запрошення представників експертних мереж (TE, EUVP, CoEAA) брати участь у заходах інших мереж у якості тренерів / наставників для молодіжних мереж.
Представництво Європейського Союзу в Україні підтримує розвиток своєї однієї з найдавніших мереж - євроклубів України, створюючи для неї різноманітні інструменти:
ВЗАЄМОДІЯ
Інтелектуальний контент, який в ігровій формі залучає молодь до вивчення різноманітних сфер Європейського Союзу, розроблений для двох вікових категорій: молодшої - діти до 14 років та старшої аудиторії - молодь від 14 років і старше:
ПІДТРИМКА
УСПІШНІ ПРОЄКТИ
Координатори євроклубів мають чудову можливість створювати й проводити свої мініквізи на платформі Euroquiz.org.ua. Їм не доведеться витрачати свій час на пошук цікавих запитань та їх презентацію, бо стильно оформлені запитання вже є на платформі. Потрібно бути лише зареєстрованим як Координатор євромережі на сайті Euroquiz та створити свій власний онлайн-квіз в особистому кабінеті. Завдяки такому квізу Координатори зможуть відкрити для учасників євроклубів ще більше неочікуваних фактів про Європейський Союз, провести цікаві онлайн-змагання між учасниками своїх клубів або організувати міжєвроклубівські квізи, чи, навіть, міжкласові, або міжшкільні турніри.
Члени євроклубів ведуть активне громадське життя та допомагають своїм громадам бути справжніми знавцями Європейського Союзу. У цьому їм допомагають різноманітні ігрові активності: квести, рольові ігри, челенджі, квізи і флешмоби.
Наведемо приклади діяльності євроклубів, спрямованої на активне залучення молоді.
https://www.facebook.com/wowchallege
Координатор Оксана Країло, Євроклуб «Вікно в Європу» НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Лучинець
Партнери: Євроклуб «You and Me», м.Черкаси; Євроклуб «EuroMix», м.Харків; Євроклуб «Астра», м. Кропивницький; Євроклуб «Бджілка», м.Харків; Громадська організація «Асоціація Євроклубів Вінниччини»
Проєкт 2020 року
Протягом декількох місяців євроклуби-партнери по черзі запускали один до одного челенджі, спрямовані на поширення знань про Європейський Союз, гендерну рівність, формування навичок толерантності, фінансової, екологічної та ІТ-грамотності. Челенджі повинні були повторити інші учасники у своїх населених пунктах.
Першим челенджем для євроклубівців було опитати людей старшого віку про їх знання на тему Європейського Союзу, а надалі - зняти короткі відеовідповіді із серії «Про Європу коротко і просто». У своїх відео учасники євроклубів розповіли про Євросоюз, його прапор, робочі мови та етапи розширення ЄС.
Другий челендж називався «Простір толерантності». У ньому учасники євроклубів шукали способи виходу із шести конфліктних ситуацій, бувши толерантними до однолітків. Свої варіанти потрібно було записати на спільній онлайн-дошці padlet або зняти у вигляді рольової гри чи фотокоміксу.
Протягом третього челенджу євроклубівці проводили дебати, на яких намагались відповісти на запитання «Чи мають дівчата називатись слабкою статтю?» і складали хмару слів до поняття «Ґендер».
У четвертому челенджі учасники євроклубів знайомились з додатком Canva і створювали свої плакати-меми з соціально значущим текстом. Публікації розміщували на сторінці проєкту у Facebook.
Євроклуб «Євродрузі», м. Новоукраїнка
Проєкт 2021 року
У челенджі взяли участь команди шкіл міста Новоукраїнка. Команди кидали один одному виклик творчо та цікаво підготувати інформативні матеріали про країни ЄС: відеовізитівку про неймовірні місця однієї з європейських країн, плакати про її символи й відомих особистостей. Окрім того, євроклубівці проводили виставки малюнків «Визначні місця Європи» та «Європа очима дітей», а також переглядали документальний фільм про історію створення ЄС.
https://euroquiz.org.ua/network-eu/news/view/1555
Координатор Аліна Рижко, Євроклуб «Гармонія», м. Бердичів
Проєкт 2021 року
У рамках челенджу випускники СЗОШ №8 м. Бердичева закликали своїх однолітків відмовитись від традиції випускання повітряних кульок у повітря у день отримання документів про освіту. Натомість учні разом з батьками та педагогами висадили алею з туй та ялівцю на території школи та запросили інші заклади освіти міста та всієї країни приєднатися до «Зеленого» челенджу. Таким чином, молодь намагалась привернути увагу українців до проблеми забруднення навколишнього середовища.
https://euroquiz.org.ua/network-eu/news/view/1393
Координатор Тетяна Лепеха, Євроклуб «Сузір’я», с. Семенівка, Київська область
Проєкт 2020 року
У рамках челенджу «Назбирай мішок сміття!» учасникам потрібно було зібрати сміття в лісі, лісопосадці, на пасовищах або біля водойм, сфотографуватися та опублікувати це на сторінці в Facebook з відповідною позначкою. В акції взяли участь не тільки євроклубівці, а й інші жителі громади. До челенджу «Назбирай мішок сміття!» також приєдналися Євроклуб «Гармонія» з м. Бердичів та Євроклуб «Країнами та континентами» з м. Миколаїв.
https://www.facebook.com/DayE2020/posts/293147995691651
Центр європейських ініціатив та євроклуби Сумщини
2008-2021 роки
Єврофутквест – це інтелектуальна спортивно-розважальна гра, яку проводять на Сумщині 14 років поспіль. У 2021 році квест був присвячений темі «Цілі сталого розвитку»: 17 станцій квесту відповідали кожній з 17-ти цілей. У заході взяли участь 135 учасників, а також волонтери та координатори шкільних євроклубів.
Найцікавішими станціями учасники визначили наступні: «Інновації та інфраструктура» із завданням про країни-новаторки, «Ґендерна рівність» із завданням про міфи, станція «Зменшення нерівності», де діти практикували спілкування мовою жестів, «Міцне здоров'я», де молодь мала змогу позайматися фізкультурою та відповісти на цікаві запитання, та станція з вікториною про цілі сталого розвитку.
https://www.facebook.com/DayE2020/posts/28999123267399
Євроклуби Сумщини
Проєкт 2021 року
Учасниками флешмобу стали команди Євроклубів Сумщини, які у своїх танцювальних відео представляли різні країни ЄС. Командам потрібно було підготувати танець, який би репрезентував культуру однієї з європейських країн під пісню «Jerusalema» та опублікувати відео на сторінці проєкту у Facebook з відповідними хештегами #JerusalemaDanceChallenge і #Day_Eflashmob. Флешмоб став частиною всесвітнього руху, присвяченому боротьбі з пандемією Covid-19 і закликав до єдності та допомоги один одному.
https://www.facebook.com/groups/3004960656277429
Координатор Щербатюк Леся, Євроклуб «You and Me» м. Черкаси
Проєкт 2020 року
Учасники євроклубів-партнерів проводили дослідження забруднення фосфатами річок і водойм своєї місцевості. У форматі «Світового кафе» вони проаналізували основні джерела забруднення, дослідили стан розв’язання проблеми в Україні та порівняли з досвідом боротьби з проблемою фосфатного забруднення водойм у країнах ЄС, а також запропонували свої шляхи розв’язання проблеми.
У рамках формату «Світового кафе» учасники були об’єднані у чотири групи, кожна з яких мала власну тему дослідження. Групи обрали своїх «хранителів», які модерували обговорення та записували пропозиції учасників на фліп-чартах. Після закінчення обговорення учасники переходили до інших груп. Таким чином, молодь була залучена до обговорень за усіма чотирма темами по черзі. Після завершення серії обговорень, «хранителі» презентували результати роботи у групах та спланували наступні кроки з розв’язання проблеми забруднення водойм.
https://www.youtube.com/watch?v=chdnH57AZmc&ab_channel=IgorChernovol
Євроклуб «СКІФ», м. Нікополь
Проєкт 2021 року
Квест передбачав 12 завдань: команди рухались від однієї станції до іншої, шукали та сканували QR-коди, прослуховували відеозапитання та відповідали на них. Запитання стосувались країн Європи та відповідали темам історії, географії, фізики, англійської мови, математики, мистецтва, економіки, інформатики, хімії та української літератури. Переможцями стали ті команди, які дали найбільшу кількість правильних відповідей та найшвидше пройшли квест. У квесті взяли участь понад 20 євроклубів з усієї України.
Координатори євроклубів мають чудову можливість створювати і проводити свої мініквізи на платформі Euroquiz.org.ua. Для цього не потрібно витрачати час на пошук цікавих запитань, їх оформлення та презентацію. Цікаві запитання вже чекають на вас. Для цього потрібно бути зареєстрованим у якості координатора євроклубу на сайтіі Euroquiz та створити свої власний онлайн-квіз в особистому кабінеті. Завдяки такому квізу координатори відкриють для учасників євроклубів ще більше неочікуваних фактів про Європейський Союз, зможуть провести цікаві онлайн-змагання між учасниками своїх клубів, або організувати міжєвроклубівський квіз, чи, навіть, міжкласові чи міжшкільні турніри. Відеоінструкцію як створити мініквіз можна знайти за посиланням.
Для участі у такому квізі, учасники мають спершу зареєструватися на платформі Euroquiz, ввести наданий координатором унікальний номер та відповісти на підготовлені запитання.Найкраща новина полягає в тому, що учасники та координатори можуть отримати сертифікати чи сувеніри від Представництва ЄС в Україні. Тому не баріться: насолоджуйтеся цікавою грою та отримуйте винагороду.
Учасниками можуть бути школярі віком від 13 років.
Учасники об’єднуються в три команди.
Роздаткові матеріали: листки з назвами інституцій та їх функціями.
Єврокомісія. Пропонує текст законодавчого акту. Виступає за заборону поліетиленових пакетів, які є небіорозкладними, високі штрафи за порушення законодавства, створення станцій для компостування та перероблення біорозкладних поліетиленових пакетів.
Європарламент. Висловлює позицію щодо законопроєкту, може прийняти, відхилити чи запропонувати доповнення. Усі пропозиції Європарламенту мають бути прийняті Радою ЄС. Виступає за поступове, протягом року, введення заборони на використання небіорозкладних поліетиленових пакетів. Підтримує ініціативи щодо високих штрафів та станцій переробки й компостування.
Рада ЄС. Висловлює позицію щодо законопроєкту, може прийняти, відхилити чи запропонувати доповнення. Виступає за заборону небіорозкладних поліетиленових пакетів, проте пропонує ввести виключення для надтонких небіорозкладних пакетів, які використовуються для первинного пакування м’яса, риби, сипучих продуктів та льоду. Підтримує ініціативи щодо високих штрафів та станцій переробки й компостування.
Сценарій
Добрий день! Сьогодні ми з вами спробуємо відчути на собі етапи звичайної законодавчої процедури в ЄС. Ця процедура є складною, але саме така система дозволяє врахувати інтереси усіх держав-членів ЄС. Простими словами, сьогодні ми в ігровій формі разом напишемо й ухвалимо європейську директиву у сфері екології, а саме: правила користування поліетиленовими пакетами.
Зараз кожна із команд за допомогою жеребкування має обрати для себе роль – одну з інституцій ЄС, яка бере участь у законодавчому процесі.
Представники кожної з трьох команд наосліп тягнуть листочки з назвами інституцій, їх функціями та позиціями.
Вітаю новоспечених Єврокомісарів, депутатів Європарламенту та міністрів Ради ЄС. Перед вами стоїть важлива задача – зробити свою країну чистішою для себе та наступних поколінь. А для цього, вам потрібно розробити правила користування поліетиленовими пакетами.
Зараз у вас буде 7 хвилин, щоб обрати двох спікерів від команди та підготувати презентацію своєї позиції. Першою виступить команда «Європейська Комісія», якій потрібно буде запропонувати основні положення директиви. Депутати команди «Європарламенту» зможуть поставити уточнювальні запитання.
Через 7 хвилин ведучий/ведуча надає слово спікерам від команди «Європейська Комісія», які презентують свою позицію. Учасникам команди «Європарламент» і «Рада ЄС» надається можливість поставити запитання.
А тепер, шановні депутати Європарламенту та міністри Ради ЄС, ви маєте можливість протягом п’яти хвилин обговорити надану вам пропозицію і донести свою позицію з цього питання. Ви можете запропонувати доповнення до озвученої директиви або висловитись за цілковиту підтримку запропонованої директиви без доповнень, або ж відхилити пропозицію.
Через 5 хвилин ведучий/ведуча надає слово спікерам від команди «Європарламент», які презентують свою позицію по директиві. Після цього слово переходить до спікерів команди «Рада ЄС», які також презентують свою позицію.
Хоча ваші позиції дещо різняться, наша ціль сьогодні запровадити єдині правила користування поліетиленовими пакетами. А тому, ми будемо шукати найбільш екологічний шлях, який би представляв інтереси усіх інституцій ЄС.
Зараз у вас буде можливість узгодити свої позиції на спільній зустрічі, яка триватиме протягом 7 хвилин, а після цього депутати Європарламенту і міністри Ради ЄС ще раз висловлять свою позицію з цього питання.
Ведучий/ведуча виділяють 7 хвилин на спілкування усіх учасників рольової гри у довільному порядку. Після закінчення цього часу слово надається спікерам від команди «Європарламент» і «Рада ЄС» по черзі.
Примітка: в ЄС діють екологічні правила використання поліетиленових пакетів. Позиція ЄС вигадана спеціально для цілей гри.
Координатор Штих Оксана, Євроклуб «EuroMix», м. Харків
http://luchikiua.blogspot.com/p/blog-page_99.html?m=0
У грі брали участь модератори-тренери, учасники та помічники. Кожному з учасників видали листок із запитаннями про Європу та День Європейських мов. На пошук відповідей було виділено всього 10 хвилин. Учасники мали знайти правильні відповіді, але не самотужки, а запитуючи в інших учасників: «На яке запитання ти знаєш правильну відповідь»? Одна людина могла відповісти іншій лише на одне запитання. За порядком проведення гри та чесністю учасників стежили помічники. Ті учасники, які завчасно закінчували заповнення листка, - голосно говорили Бінго і підходили до модераторів-тренерів, які перевіряли правильність відповідей, і у разі, якщо є помилки, направляли учасника продовжувати шукати правильну відповідь. Після закінчення часу, підписані листочки з відповідями учасники здавали тренерам, щоб визначити переможця.
Вправа «Лимон»: Учасники об'єднуються у групи по 3: а) іспанський фермер, який вирощує лимони й має продати 100 кг; б) представник французької косметологічної компанії, яка використовує сік для засобів з відбілювання шкіри; в) представник німецької кондитерської компанії, яка пече пироги з цедрою лимону. Фермер має продати лимони, 2 інші учасники мають купити лимони. 50 кг лимонів – це не прийнятний варіант для кожного представника бізнесу, який призведе до значних втрат.
Учасники мають певний час на завдання після чого відбувається обговорення.
Як висновок, кондитеру потрібна лише цедра для торта, косметологу лише середина для соку. Учасники можуть бути у виграші, якщо попередньо дізнаються кому що потрібно і домовляться. Таким чином, запитання «Навіщо вам лимон?» є фактично розв’язанням задачі. В будь-якій діяльності важливо співпрацювати та домовлятися.
Вправа «Я будую європейське місто»: Учасники отримують матеріали (пачку газет чи використаного паперу (мінімум 5 газет, 20 аркушів паперу А4), степлер, скотч і скріпки) та завдання побудувати споруду, яка буде стояти самостійно на підлозі без сторонньої допомоги. Всі учасники групи мають бути залучені до будівництва, мати певну роль/професію (наприклад: мер, архітектор/и, будівельник/и, громадські активісти, представники медіа/тб/газет). Після цього кожен учасник має розказати про свою роль у процесі й чому, на його думку, ця роль важлива. Обговорюється, що було важко/легко/що допомагало/що заважало під час роботи/про які професії дізналися більше і чому вони важливі.
Вправа «Дебати»: Учасники об’єднуються у 2 команди (наприклад: а) за підтримку малого і середнього бізнесу; б) бізнес має підтримувати себе сам, а влада має підтримувати лише бюджетників). Кожна команда повинна підготувати аргументи щодо захисту своєї позиції. За результатами жеребкування, виступають спікери від першої групи й наводять свої аргументи. Після цього виступають спікери від другої групи й наводять свої аргументи та контраргументи відповідно до того, що було сказано першою командою. Після виступу другої групи, перша група може навести свої контраргументи. Так триває доти, поки всі аргументи вичерпаються. Після виступів обох команд, ведучий
вирішує чиї аргументи були більш переконливими. Ведучий має підготувати також аргументи, аби учасники змогли побачити наочно, що часто перемагають рішення, які можуть бути шкідливими для планети та економіки.
Вправа «Свято професій»: Учасники мають попередньо запитати батьків/родичів про їх професії та підготувати короткий виступ (розповідь, презентацію, відео) тривалістю 1-5 хв про одну з професій. Бажано, щоб була прив’язка до будь-якого співробітництва з європейським бізнесом, програмами навчання, підтримки. Запитання, які можна задати батькам: чому батьки/родичі обрали цю професію, які основні навички потрібні, де навчалися, чи пов'язана їх робота з Європейським Союзом та як.
Вправа «За» чи «Проти»: Модератор та учасники знаходяться у кімнаті, поділеній на 2 частини позначками: «погоджуюсь» та «не погоджуюся». Модератор читає твердження (наприклад: а) потрібно виділяти кошти з бюджету міста на захист навколишнього середовища; б) будь-яка людина, яка розуміє як вести господарство, наблизиться до розуміння того, як керувати країною), і учасники стають біля позначки погоджуюсь чи не погоджуюся. Потім кожен учасник пояснює свій вибір. Вислухавши точку зору інших, кожен учасник може змінити свою позицію. Після вправи відбувається обговорення, що було легко/складно, які твердження були найцікавішими\близькими.
Вправа «Цінності, що рятують»: Учасники складають список цінностей, які вони вважають важливими (впливають на їх вчинки, до яких вони прагнуть, наприклад: мир; людська гідність; свобода; демократія; рівність; правова держава; дотримання прав людини, включаючи права осіб, що належать до меншин), коротко пояснюють чому і записують кожну цінність на окремій картці. Після цього модератор розповідає ситуацію і просить учасників показати картку із цінністю, яка допомогла б уникнути або розв’язати таку ситуацію.
«Моя історія»: Модератор розповідає історію, наприклад, що пов'язана із певними цінностями ЄС (мир; людська гідність; свобода; демократія; рівність; правова держава; дотримання прав людини). Учасникам пропонується подумати та вибрати 4 історії зі свого життя про цінності. Після цього, учасники ходять по кімнаті, коли модератор каже стоп, учасники мають взяти інтерв’ю у найближчого учасника про історії та пов'язані з ними цінності.
«У тісному колі/Зірки на прапорі ЄС»: Учасники об'єднуються у 2 групи з однаковою кількістю людей, які формують 2 кола: внутрішнє і зовнішнє - обличчям до обличчя один до одного. Модератор читає запитання/твердження, а учасники мають 5 хвилин, щоб обговорити їх між собою. Кожні 5 хвилин модератор повертає зовнішнє коло праворуч.
«Склади свій Топ-список»: Модератор читає список цінностей і просить учасників вибрати 5 найважливіших. Після цього учасники об'єднуються у групи по 2-6 осіб, і кожна група має визначитися зі своїми 3-ма найважливішими цінностями. Далі обговорюються результати: які цінності обрали, яким методом обирали, чи були ті, хто не задоволений вибором, і чому, що сподобалося, що ні.
«Покажи мене»: Модератор представляє тему цінностей ЄС та розпочинає мозковий штурм, яка цінність найбільше представляє Європу. Потім обирається 5 найважливіших цінностей. Учасники поділяються на 5 груп і після 20-хвилинної підготовки мають творчо представити надану\обрану їм цінність.
«Засідання суду»: В уявному союзі одна з держав-членів порушує основні принципи, закладені в конституції, отже, це питання було передано до суду профспілок. Учасникам призначаються відповідні ролі (суддя, органи профспілки, державні органи тощо), готуються до судового засідання, а потім проводять його.
«Світове кафе»: У кімнаті є кілька столів. Учасники сідають за різні столи по декілька осіб. За кожним столиком одна людина бере на себе роль «господаря», яка прикріплена до цього столу, і має записувати обговорення гостей столу та презентувати напрацювання новим гостям, а решта – «запрошені гості». Кожен стіл присвячений обговоренню однієї з цінностей ЄС. Через певний час усі учасники (крім «господаря») можуть перейти до іншого столу, щоб долучитися до роботи інших груп та ознайомитися з думками інших. «Господарі» столу мають представити результати.
«Мій герб»: Учасникам пропонується намалювати свій герб. Символ необхідно розділити на чотири частини. Частини повинні представляти: 1) важлива для мене цінність; 2) важлива для мене європейська цінність; 3) цінність, яка, на мою думку, важлива для класу/громади/міста/села; 4) що я можу зробити, щоб просувати три попередні цінності в класі/громаді/місті/селі (15 хвилин підготовка, далі презентація, обговорення).
В основі розвитку Європейського Союзу лежать цінності, які є невід’ємною складовою європейського способу життя. Таким цінностями є повага до людської гідності, свобода, демократія, рівність, верховенство права і дотримання прав людини.
Повага до людської гідності є основоположною для інших прав і свобод людини. Право на людську гідність включає право на життя, право на особисту недоторканність, заборону тортур, рабства тощо.
Цінність свободи має декілька вимірів. Це свобода пересування, яка дає громадянам ЄС право вільно пересуватись і проживати в межах Союзу. Це і особисті свободи людини, такі як повага до приватного життя, свобода думки, релігії, свобода зібрань, свобода вираження поглядів та інформації.
Демократія є базисом для функціонування інституцій ЄС. Завдяки цій цінності громадяни впливають на управління Союзом. Зокрема, повнолітні громадяни ЄС мають право висувати свою кандидатуру та голосувати на виборах до Європарламенту.
Рівність означає, що усі громадяни ЄС мають рівні права і обов’язки перед законом. Важливими аспектами цієї цінності є принцип рівності жінок і чоловіків та принцип рівної оплати праці.
Верховенство права означає, що всі рішення, які приймають в Європейському Союзі відповідають договорам, які є добровільно та демократично узгодженими країнами ЄС. Верховенство права підтримується незалежною судовою владою.
Права людини охоплюють право бути вільним від дискримінації за ознакою статі, расового чи етнічного походження, релігії чи переконань, інвалідності, віку чи сексуальної орієнтації, право на захист ваших персональних даних та право на доступ до правосуддя.
Європейський Союз має унікальну інституційну структуру:
Повноваження та відповідальність усіх інституцій закладені в Договорах Європейського Союзу: Договорі про функціонування ЄС (Римський договір 1958 року), Договорі про Європейський Союз (Маастрихтський договір, 1992 року), Амстердамському договорі (1996 року), Ніццькому договорі (2001 року) і Лісабонському договорі (2007 року). Договори погоджують президенти та/або прем’єр-міністри всіх країн-членів ЄС та ратифікують національні парламенти.
Європейська Рада визначає загальний політичний напрямок ЄС, але не має повноважень приймати закони. Ця інституція складається з Президента Європейської Ради, голів національних глав держав чи урядів та Єврокомісії.
Законотворчу функцію в ЄС несуть три інституції: Європейський Парламент, Рада ЄС та Єврокомісія. За допомогою "Звичайної законодавчої процедури" вони виробляють політики та закони, які застосовуються у всьому ЄС. Єврокомісія пропонує нові закони, а Європарламент і Рада ЄС їх поетапно ухвалюють. Після прийняття нормативних актів, Єврокомісія та країни-члени ЄС виконують їх, а Єврокомісія забезпечує належне застосування та виконання.
Суд Європейського Союзу підтримує верховенство європейського права. Суд ЄС забезпечує однакове тлумачення та застосування законодавства ЄС у кожній країні ЄС.
Європейський Суд Аудиторів (Рахункова палата) перевіряє правильність надходжень та використання коштів ЄС та сприяє покращенню фінансового управління ЄС.
Європейський Центральний Банк відповідає за європейську грошово-кредитну політику, забезпечує стабільність валюти “євро” та стабільність цін в ЄС.
Серед інших важливих інституційних органів ЄС слід зазначити: