Як Парламенту з безпрецедентним, досягнутим за 2 останні роки рівнем відкритості досягти не менш безпрецедентного рівня довіри? Open data, прямі трансляції + е-стенограми засідань роботи комітетів, zvity.org із добровільним звітуванням, екскурсії та освітні заходи у Раді, е-петиції до Парламенту та ще десятки новацій очевидно дадуть свої плоди, але не одразу. А відділити комунікаційно і сенсово Апарат Ради (прoфесійних держслужбовців) від політичного тіла (народних обранців) для пересічного громадянина вкрай важко. Прийнята за участі Апарату ВРУ, міжнародних експертів і громадськості комунікаційна стратегія ВРУ (радий був зробити свій вклад у робочу групу) теж буде впливати на процеси встановлення довіри і комунікації роботи та відкритості законодавчого органу.
Східне партнерство (СхП) – формат, створений рівно 10 років тому – від початку ставив за мету наблизити країни-сусіди до Євросоюзу, водночас уникаючи будь-яких згадок про перспективу членства.
А ще була ідея про таке собі "проєвропейське змагання", коли держави-партнери намагаються "наздогнати сусіда" у впровадженні європейських норм. Причому на етапі розробки формату не було сумніву, хто виконуватиме роль "лідера" чи то "локомотива" партнерства. Тоді, в епоху Ющенка, Україна була найбільш просунута у відносинах з єдиною Європою. Ще від 2008 року ми офіційно вели переговори щодо асоціації, від 2007 мали спрощений візовий режим і вели (на той момент неформально) діалог про безвіз.