Конкурс проєктів
ЄВРОКЛУБІВ-2024

Мета і завдання реалізації проєктів євроклубів

Метою реалізації проєктів євроклубів є поширення серед учнів та молоді знань і навичок, які сприятимуть формуванню громадянської культури на основі європейських цінностей та принципів.

Завданнями реалізації проєктів євроклубів є:

  • застосування в матеріалах позашкільної освіти євроклубів інформації про Європейський Союз, використовуючи медійні та просвітницькі продукти проєктів Представництва ЄС в Україні;
  • використання ігрових технологій просвіти серед аудиторії школярів та студентства про цінності, принципи та пріоритетні напрямки європейської політики та співробітництва ЄС з Україною;
  • проведення заходів на поширення здобутих знань і навичок про Європейський Союз серед ширшої молодіжної аудиторії України, проведення партнерських чи мережевих заходів;
  • обмін кращими практиками форматів навчання між євроклубами, сприяння створенню та розвитку нових євроклубів, популяризація діяльності євроклубів в молодіжному русі України;
  • посилення співпраці між євроклубами та іншими Мережами ЄС.
Основні напрями реалізації проєктів

Висвітлення тематичних пріоритетів

  • Допомога ЄС Україні для здобуття перемоги у війні, кращі приклади волонтерства, підтримки ЗСУ, допомоги біженцям, тимчасово переміщеним особам тощо.
  • Європейська ідея, європейські цінності та принципи: історія розвитку та практичні підходи до впровадження (активна роль у громаді, права людини, участь молоді у врядуванні тощо).
  • Європейський зелений курс, захист довкілля, циркулярна економіка, енергозбереження.
  • Цифровізація: розвиток цифрових навичок, безпека та захист прав людини у цифровому середовищі.
  • Медіаграмотність.

Розвиток мережі євроклубів, навчальні та тренінгові заходи для новостворених євроклубів. Проєктні пропозиції за цим напрямом можуть подавати євроклуби, які мають успішний досвід співробітництва з Представництвом ЄС в Україні (попередня реалізація проєктів Представництва ЄС в Україні, участь у мережевих заходах)

Відзначення тематичних дат і тижнів (Додаток 1)

Організація конкурсів «Якою я бачу європейську Україну» Деталі організації дивіться у Правила конкурсу проєктів євроклубів-2024.

Конкурс проводиться на місцевому або обласному рівнях. В рамках конкурсу учасники євроклубів (учні 9-11 класи) готують своє бачення щодо того, якою має бути Україна після перемоги, в процесі підготовки до членства ЄС, а також щодо своєї особистої ролі чи ролі своїх друзів в цій справі.

Проєктні пропозиції можуть охоплювати декілька напрямів (тематичні пріоритети, розвиток мережі євроклубів, тематичні дати і тижні). Крім того, євроклуби також братимуть участь у тематичних інформаційних кампаніях Представництва ЄС в Україні у 2024 році. Координація участі буде здійснюватися проєктом "Інформаційна підтримка мереж ЄС в Україні".

У березні 2024 року буде проведено низку вебінарів для переможців Конкурсу проєктів. Знання та навички, що будуть передані в рамках цих вебінарів, мають бути обов’язково застосовані під час реалізації проєктів євроклубів.


Види діяльності (орієнтовний перелік)
  • Публічні заходи у різних містах за участю декількох євроклубів: флешмоби, публічні кампанії з поширення інформації про ЄС, волонтерські заходи, тощо.
  • Екологічні заходи на рівні школи чи між євроклубами з різних регіонів.
  • Тренінги та обмін досвідом між різними євроклубами: живі та онлайн тренінги, онлайн зустрічі, офлайн та онлайн інтелектуальні ігри (квізи, квести, конкурси, тощо) за участю кількох євроклубів.
  • Культурні заходи за участю не менше ніж трьох євроклубів: фотовиставки, музичні конкурси, кінопокази з обговореннями тощо в різних містах за участю різних євроклубів.
  • Організація конкурсів відео/фото/есе/малюнку/блогів між євроклубами.
  • Сторітеллінг, зустрічі, інтерв'ю з місцевими експертами, бізнесменами, громадськими активістами, які працюють у сфері європейської інтеграції.
  • Тренінги, «світові кафе» тощо для розвитку спроможності новостворених євроклубів.
  • Інші креативні види діяльності.

Проєкти можуть включати один або декілька видів діяльності.

Як подати проєктну заявку:
  • Заявки подають координатори євроклубів, зареєстровані на сайті.
  • Євроклуби, що отримували підтримку в 2020-2023 роках повинні залучити до проєкту не менше 2 новостворених євроклубів з різних міст/регіонів та представників інших мереж ЄС (крім проведення конкурсів «Якою я бачу європейську Україну»).
  • Заповнити онлайн заявку з описом проєкту до 1 березня 2024 року. У заявці необхідно чітко вказати, яку роль в проєкті відіграють партнери та які спільні заходи планується провести.

Кожен зареєстрований євроклуб може подати на Конкурс необмежену кількість пропозицій Проєкти мають бути втілені з березня до 15 листопада 2024 року.

Обов'язкові умови реалізації проєктів
  • Медіаактивність: Координатори відібраних проєктів отримують усі необхідні шаблони, графіку, а також пройдуть окремий тренінг щодо медіависвітлення.
  • Під час основних заходів в рамках проєкту, у постах в соціальних мережах, повідомленнях для ЗМІ необхідно обов'язково згадувати про підтримку з боку Представництва ЄС в Україні.
  • Необхідно завчасно (бажано як мінімум за 2 тижні) повідомляти організаторів Конкурсу про заплановані публічні заходи (в т.ч. онлайн) в рамках проєктів євроклубів для того, щоб ці заходи були належно висвітлені у соціальних мережах, або у них могли взяти участь експерти Представництва ЄС в Україні.
  • Якщо в рамках проєкту передбачається підготовка інформаційних матеріалів для поширення, їх дизайн необхідно буде узгодити із організаторами Конкурсу.
  • Оформлення програм заходів, презентацій, інших візуальних елементів із використанням логотипів Представництва ЄС (будуть надіслані організаторам окремо).
  • Залучення якомога більше представників інших Мереж ЄС в Україні (Інформаційні центри ЄС, Посли Європейської Молоді, бібліотеки для дітей та юнацтва, Team Europe Ukraine, випускники College of Europe, Erasmus+, EU Study Days) є додатковою перевагою при визначенні переможців Конкурсу.

Координатори відібраних проєктів отримують усі необхідні шаблони, графіку, а також пройдуть окремий тренінг щодо медіа-висвітлення.

Критерії відбору найкращих проєктів:
  • Відповідність тематиці Конкурсу та запропонованим видам діяльності.
  • Участь у реалізації проєкту не менше 3 євроклубів (цей критерій не є обов’язковим для Євроклубів, які не отримували підтримку від Представництва ЄС в Україні останні 3 роки).
  • Цінність та актуальність ідеї проєкту.
  • Кількість та різноманіття цільової аудиторії.
  • Медіаактивність.
  • Залучення інших Мереж ЄС до реалізації проєкту.
Етапи реалізації проєктів Євроклубів:
  • До 1 березня 2024 року - подача проєктів на Конкурс у формі он-лайн заявки.
  • До 15 березня 2024 року - відбір 30 найкращих проєктів.
  • До 15 листопада 2024 року - реалізація проєктів-переможців.